Як будувати інформаційну стратегію та відповідати на виклики сучасності? — на Київщині пройшов медіа-ретрит УЦХВЄ

30.09.2022
0
357

23-25 вересня 2022 року на базі «Територія змін» відбувся навчальний інтенсив для працівників інформаційного служіння обласних об’єднань УЦХВЄ. Учасники з 15 областей вчилися будувати інформаційну стратегію церкви і адекватно відповідати на виклики інформаційної доби. Також практикувалися в редагуванні новин, вивчали нюанси фото та відеозйомки, специфіку ведення соцмереж і сайтів.

Першого дня говорили про речі стратегічні. Анатолій Козачок, перший заступник старшого єпископа УЦХВЄ, нагадав, що представляючи Церкву в медіапросторі, ми впливаємо на авторитет місцевих громад, збільшуючи їхній вплив на суспільство. «Сьогодні Церква робить надзвичайно багато: тільки громади нашого братерства зібрали та доставили постраждалим від війни близько 20000 тонн допомоги (це понад 1000 фур). Ще приблизно стільки ж доставлено гуманітарної допомоги, що надійшла з закордону. А скільки будинків відремонтовано, скільки збудовано нових…» — наголосив служитель. За його словами, добрі справи самі собою мають вплив на суспільство, однак, коли вони супроводжуються належною інформаційною підтримкою, цей сприятливий вплив помножується в рази.

Про постмодернізм, як про панівну безбожну ідеологію сучасного світу, говорив Ярослав Лукасік, засновник-директор Відкритої Християнської Академії. «Важливо, щоб ми, люди, які ідуть в ідеологічний простір, у сферу слова, могли орієнтуватися на мапі ідей сучасного світу. Інакше будемо обмануті. Інтернет — це просто геніальна штука для того, щоб маніпулювати людьми» — сказав він. Спікер познайомив присутніх із принципами постмодернізму, побудованими на ідеї смерті Бога, висловленої Фрідріхом Ніцше. Також мова йшла про «вікно можливостей» — час, коли стомлений хаосом постмодерну світ раптом знову запрагне Істини. І Церква мусить бути до цього готова.

Як побудувати комунікаційну стратегію церков на місцях так, щоб достукатись до людей, говорила комунікаційниця фонду «Спасемо Україну» Софія Федченко. «Триває боротьба за увагу людей. Добрі справи церков— це важіль впливу. Однак багато людей живуть в інформаційних бульбашках, і якщо в їхньому колі не присутнє слово «Бог» і мода на добрі справи, то до них дуже складно достукатися» — зауважила спікерка. Щоб досягнути цієї мети, християни мають стати відомими, авторитетними, лідерами думок у суспільстві. Перший крок — визначення мети, якої ми хочемо досягнути завдяки комунікації. Наступний — вивчення аудиторії та побудова аудиторних сіток, що допоможе визначити в який час та якими каналами (телебачення, інтернет тощо) краще подавати інформацію для тієї чи іншої аудиторії. Це також робота із подолання стереотипів, як зовнішніх («сектанти», «аферисти»), так і внутрішніх («добрі справи люблять тишу»). Важливим кроком є вихід з інформацією про діяльність Церкви на авторитетні світські інформаційні платформи— сайти, соцмережі, блоги. Експертка поділилася основними принципами побудови контент-плану згідно з можливостями наявної команди та поставленою метою.

Продовжив тему Микола Кулеба, ексуповноважений Президента України з прав дитини, засновник фонду Save Ukraine. «Ідіть і проповідуйте Царство» — це питання комунікації. Вибудуйте свою комунікацію так, щоб люди могли пізнавати Господа і слідувати за Ним», — закликав він учасників медіа-ретриту. Спікер поділився результатами свіжого дослідження про те, що найбільше турбує сучасних людей. У цьому рейтингу питання про духовні цінності не увійшло навіть у десятку потреб. «Люди думають, що церква вирішує тільки духовні проблеми, і при цьому не знають, що причина багатьох матеріальних проблем — у духовній сфері» — зауважив доповідач. Він запропонував ряд практичних ідей, які місцева церква може легко втілити, такі, наприклад, як курси фінансової грамотності. Чи не змінить це ставлення пересічних людей до церкви в нинішній час безгрошів’я?

Другий та третій день ретриту був насичений практичними для медійників темами. Редактор сайту chve.org.ua Ірина Боровкова викладала на тему «Новини — легко й упевнено», а учасники виконували практичне завдання із редагування текстів. Фотограф та відеограф Андрій Ющак розповів про основи фото- і відеозйомки для церковних медіаресурсів. Головний редактор журналу «Благовісник» Юрій Вавринюк мав семінар «Про що писати у християнських ЗМІ?» Він торкнувся питання вибору тем, специфічних термінів та типових помилок. Журналістка Ірина Наумець розкрила для учасників 5 лайфхаків роботи з медіа. Тему «SMM для церкви» — виклав експерт Тимофій Ващишин. Директор Департаменту освіти УЦХВЄ Віктор Вознюк ділився закуліссям проекту «Хроніки війни». А блогерка Марічка Галюк розповіла про секрети створення успішного Instagram-каналу. Крім того, учасники заходу брали учать у панельній дискусії, складали комунікаційну стратегію проекту, а також мали час для відпочинку й спілкування.

Підсумком медіа-ретриту може стати побажання одного з організаторів, директора Департаменту зовнішніх та міжнародних зв’язків УЦХВЄ Юрія Кулакевича: «Творіть персон! Творіть контент!» Регулярно висвітлюючи добрі діла церкви, медійники мають можливість творити персон — лідерів думок, за якими підуть інші. Якщо не скористатися часом, світські медіа покличуть в ефір інших героїв, не завжди позитивних.

chve.org.ua

 



Додати коментар

Пожертвувати